Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xcmannen
Beställde en XC70 D5 205 MY10 19 April, och fick idag besked av säljaren att jag får bilen om en vecka. 5 veckors leveranstid! Då är det även inberäknat att bilen ska få side scuff plates, delbart drag, stänkskydd samt diverse plock interiört eftermonterat. Det kan man ju inte annat än imponeras av. När jag beställde bilen satte jag förväntningarna lågt och hade varit nöjd om den funnits på uppfarten till semestern i Juli. Ska bli riktigt skoj att få testa den nya dieseln, och jämföra med min "gamla" D5:a. Beställningarna kanske inte direkt haglar in så folket i fabriken har lite att göra......
Användarvisningsbild
av Guligan
psan skrev:Jag skall hämta min My10 V70 i morgon de började bygga den den 11/5 och den fanns hos ÅF den 13/5 :D
Det var inte dåligt, när beställde du den?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Förra veckan såg jag den här MY10 V70 som kom till Kristianstad för leverans
Tydligen får man Drive E logga på bakluckan nu också på 2.5FT (syns dåligt på bilden)

Bild
Bild
av Hyxarn
FiddeUBC skrev:Förra veckan såg jag den här MY10 V70 som kom till Kristianstad för leverans
Tydligen får man Drive E logga på bakluckan nu också på 2.5FT (syns dåligt på bilden)
Det får man på 2.0F också. Varför vet jag inte. Trodde bara den skulle sitta på de snålaste modellerna.
Sitter väl på alla bilar som får miljörabatten också.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Det kan man verkligen fråga sig. DRIVe ska ju stå för den snålaste bilen i sin klass, något som knappast 2.5T eller 2.0 kan stå för. Och på C30/S40/V50 sitter ju loggan på framskärmen, men på V70 på bakluckan ?:-/ :roll: Hur tänkte de då? Har emblemet flyttats på V50 till MY10?

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]