Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av halsing
jag undrar vad det kan vara för fel på min volvo v70 / 01 när den inte går på tomgång när man kommer med fart och ska växla ner vid stopp då stannar bilen har bytt luftmassmätare men det hjälpte inte snälla hjälp mig någon
Användarvisningsbild
av halmstaden
Låt en verkstad kontrollera vevhusventilationen samt gasspjället. Gasspjället kan du göra rent själv på några minuter om du hellre vill det.

MVH
av halsing
halmstaden skrev:Låt en verkstad kontrollera vevhusventilationen samt gasspjället. Gasspjället kan du göra rent själv på några minuter om du hellre vill det.

MVH

måste man inte ladda ner mjukvara till bilen om man tar bort gasspjället ?
Användarvisningsbild
av halmstaden
Nu är det väl det värsta man kan säga på ett forum, men jag tror inte det. Däremot finns det en ny mjukvara, vars enda nya funktion är att larma senare om något värde överstigs eller liknande.
av Fred
Du behöver inte ladda mjukvara om du bara kopplar ur spjället tillfälligt. Om du dock byter ut spjället mot ett annat måste ny mjukvara laddas. En smart sak är dock att koppla bort batteriet innan någon elektronikpryl kopplas ur, detta för att slippa felkoder.

Mvh
/Fred
av halsing
vad ska man anvånda för att rengöra gasspjället då nån form av sprit eller , ska det ligga i nått bad hur gör man tacksam för svar
av Fred
En sökning på "+rengöra +gasspjäll" gav träff på 23 trådar...bara att kolla igenom dem så ska du se att du hittar svaret...
Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

"Limp home mode" ?

Gåtan verkar vara löst, det verkar som […]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]

B230fk saknar kraft

Det är nog flera saker i kombination på[…]