Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
Dumsnål som man va elelr rättare sagt förstod inte vitsen med det integrerade bluetooth :???: ända tills häromdagen
när jag provade en bil som hade det.............................

Har en V70 -08 med PremiumSound audiosystemet om det nu gör någon skillnad =), är det någon här som
vet om det går, samt i så fall kostnaden för att eftermontera det integrerade bluetooth handsfree......
Användarvisningsbild
av CarMan
mig vetligen så går det inte. men det fins ju tillbehörs blåtand att köpa
av Mocke
Förhoppningsvis går det.
det finns en extern bluetooth knapp (fast den ser inte så snygg ut) att köpa.(tror att det går på ca 3-4000)
då får man även med mikrofon.(mygga).
Funderar även som du på att sätta dit en sådan, men eftersom jag har radioknapp med telefonknappar (den vanliga utan telefonknappar var slut) så hoppas jag att den går att använda. troligtvis så måste man ladda programvaror.
alternativet är att köra med en extern gps med bluetooth (som man placerar på instrumentbrädan en sådan finns för 2-3000), men jag vill liksom du kunna sköta det med den integrerade knapparna. (så det ser fabriksmonterat ut)

Synd att det inte finns någon standard för biltillverkare så man kan köpa rimligt prissatta produkter av andra tillverkare till sin bil. (som fungerar med bilen övriga elektronik utan att man skall vara rädd för att bilen skall se ut som en julgran)

min hemliga dröm är att slakta volvos rti monitor sätta dit en egen med valfri gpsprogramvara, koppla in bluetooth och backkamera så allt ser fabriksmonterat ut.

titta på det här:

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]