Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfroffe
#27 skrev:Ja det ska stå SMI eller TRW på styrväxeln.
Nu har jag krypit under skrovet från alla håll och kanter men hittar ingenting som visar vilken typ av styrväxel som är monterad. Kan någon vänlig själ tyda bilderna?

Högerklicka på länken och välj "Öppna i nytt fönster". (Kan man inte klistra in en bild direkt?)

Styrväxel knäppt från ovan:
Bild

Och från asfalten:
Bild

... så att jag kan beställa från skruvat.se

Fixade så att bilderna syns direkt i inlägget.
/Tomas88
Användarvisningsbild
av goransson89
Jag ska köpa ny kondensor till min 850, kostar 1600 på skruvat och mer än dubbelt så mycket på volvo. Oftast brukar jag köpa delar från volvo ändå eftersom jag har 25-35% rabbat så det brukar oftast bli billigare än t.ex mekonomen, men inte i det här fallet tror:( den skulle gå på 2700 eller nått efter rabbetten :o Så frågan är det värt att lägga ut över tusenlappen extra för att få en från volvo eller fungerar den från skruvat lika bra? :)
Användarvisningsbild
av jockas
goransson89 skrev:Jag ska köpa ny kondensor till min 850, kostar 1600 på skruvat och mer än dubbelt så mycket på volvo. Oftast brukar jag köpa delar från volvo ändå eftersom jag har 25-35% rabbat så det brukar oftast bli billigare än t.ex mekonomen, men inte i det här fallet tror:( den skulle gå på 2700 eller nått efter rabbetten :o Så frågan är det värt att lägga ut över tusenlappen extra för att få en från volvo eller fungerar den från skruvat lika bra? :)
Du köper från skruvat självklart, O-ringar kan du ju köpa på volvo.
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]