Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Claes74
Knäckehäxan skrev:Gissa om denne svensken har letat bränslepump under bilen idag.
Då får jag mäta där då.

/Jösse
Ledsen :oops: på 940 sitter en pump under bilen jämte filtret och en förpump i tanken, 850 har bara en i tanken
av erikbr
Hej

Jag har en 850 -94 som haft liknande problem. Ibland vägrar den den bara att starta. Det har gått någon månad mellan tillfällena och motorn tänder till lite men dör sen. Efter typ 10 försök har den gått igång ändå, men för några veckor sen var det totalt dött. Jag bokade den in på verkstan som mätte spänning fram på kontakten till pumpen och kopplade in en ny pump på kontakten som då gick igång. Kalaset kostade 2000 spänn inklusive ny pumpen.

Allt frid och fröjd, Näpp! :(

Två veckor efter pumpbytet fick jag samma sympton igen. Bilen vägrar att gå igång. Den tänder till men dör efter efter några sekunder. Fick igång den även denna gång men troligvis kan inte problemet ha varit pumpen. 2000 spänn ut genom fönstret och ner i fickan på Mekonomens bilverkstad.

Då jag ringde och klagade sa det bara att det inte går att felsöka då allt funkar (vilket den gör just nu) och att de var tämligen säkra på att felet satt i pumpen då den gamla pumpen inte gick trots spänning i kontakten.

Kan det vara glappt någonstans, typ i reläet?

Vet inte om jag törs åka på bilsemester med kärran...
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]