Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Jag for och gjorde ett nytt försök och nu lyckades jag få lös den :D
Jag tog lös lyktorna på båda sidorna så jag kom åt clipset på kanterna med en lång skruvmejsel(dom satt hårt).
Sen så var det bara att dra lite hårdare i nedre hörnet så sprätta den lös och sedan dra lös den efter som i nedre kant...

Så nu är ribban bytt och man behöver EJ ta lös fronten, skönt att man slapp göra d...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av henka35
pergrein skrev:Jag for och gjorde ett nytt försök och nu lyckades jag få lös den :D
Jag tog lös lyktorna på båda sidorna så jag kom åt clipset på kanterna med en lång skruvmejsel(dom satt hårt).
Sen så var det bara att dra lite hårdare i nedre hörnet så sprätta den lös och sedan dra lös den efter som i nedre kant...

Så nu är ribban bytt och man behöver EJ ta lös fronten, skönt att man slapp göra d...

Mvh
Per
Bra! då vet vi andra som går i bytesplaner :-)-)

//Henrik
Användarvisningsbild
av Fraz
Bra, då vet man var fästerna sitter.
Lite enklare om man slipper lossa hela fronten.

Går i tankarna på Ocean race dimljusram och MY10,ans nya grill. Tror denna facelift skulle passa fint på våran svarta vagn..
Skulle även vilja ha crome listerna till s80n som sitter nere på dörrarna, men dessa passar väll inte?..

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]