Bosa skrev:ER skrev:Det är i Dimma/snöfall man uppskattar att man valde blått samt klart glas.
Slipper köra in i någon kraftigare vägg/självbländning pga detta och har inte än trotts båda delar inte behövt att "bara" åka på helljuset. Att sen xenonkonverteringen av navigatorerna hjälper till att minska väggeffekten skadar inte heller.
Sommartid sitter inte lamporna på bilen alls och drar bensin, Light-On är värd varenda krona ihop med sitt specialkablage
Tycker du det är bättre med lång och smal ljusbild i snöfall än bred ljusbild? Tänkte närmast på det där med klarglas.
Synd bara att LightOn gjort om fästet nu annars hade det varit ett givet köp.
Lång
och bred (2 breda och långa och 1 smalare men extremt lång)som jag nu har föredrar jag i alla väder då jag inte självbländas eller får irriterade stickljus värd namnet pga blåa klarglaset när det snöar eller är dimma. (OBS jag har xenonkonverterat mina Navigator med 6000K så dom breda lyser extremt brett men ändå längre än tidigare och den långa ännu längre med mer bredd än den från början hade.) Sen beror det på vad du drar gränsen för lång och icke lång? 1km? 500m?
Hade jag haft vitt och/eller slipat glas så är jag säker på att jag nog hade tyckt annorlunda då det varit vit vägg och/eller stickljus man blir galen på i långa loppet.
Tex har jag på det sättet vetat tidigt att det stod en älg på andra sidan diket lite framför och utanför helljusets räckvidd. Denna älg var på väg rakt över vägen framför mig.
Men inget (bredd kontra längd)är mer rätt än det andra utan beror på vad man själv har för krav/preferenser på ljuset i olika förhållanden.
Men jag ångrar inte en sekund att jag skrotade Vitglasade Big Knickarna från förra bilen till förmån för Navigator med Blått glas på denna bilen.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..