- mån 18 maj 2009, 18:51
.... det är en 855:a med 2,5 l automatlåda, 1995:a .... jag misstänker att det är en 10 ventilare med svaga motorn... 106Kw (144hk)
Har hört så mycket negtivt om just den motormodellen.
Kan någon som har en sådan övertyga mig om att det är ett "vettigt" köp...
Tänkte montera en dragkrok på den, men inte med avsikten att dra husvagn utan oftast mindre släp.
Hur är det med bränsleförbrukningen på en sådan? jmf med GLT och T5 tex.... lägre? högre kanske?
Vad bör jag kika extra noga på när jag ska åka och titta på bilen?
Barnsjukdomar? Andra "klassiska" 855-fel?
Enligt säljare är bilen redo för 18.000 mils servicen, vad bör jag se upp med som bör bytas vid denna tidpunkt?
Säljaren säger att packboxen är bytt nyligen och det är ett av volvos klassiska fel, stämmer det? Finns det fler saker jag bör kolla upp?
(Förutom rost förstås =) )
Har hört så mycket negtivt om just den motormodellen.
Kan någon som har en sådan övertyga mig om att det är ett "vettigt" köp...
Tänkte montera en dragkrok på den, men inte med avsikten att dra husvagn utan oftast mindre släp.
Hur är det med bränsleförbrukningen på en sådan? jmf med GLT och T5 tex.... lägre? högre kanske?
Vad bör jag kika extra noga på när jag ska åka och titta på bilen?
Barnsjukdomar? Andra "klassiska" 855-fel?
Enligt säljare är bilen redo för 18.000 mils servicen, vad bör jag se upp med som bör bytas vid denna tidpunkt?
Säljaren säger att packboxen är bytt nyligen och det är ett av volvos klassiska fel, stämmer det? Finns det fler saker jag bör kolla upp?
(Förutom rost förstås =) )