Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
Hej jag har fått lite problem med min s60 får ett felmeddelande när jag svänger snabbt i en kurva eller så och jag tror jag får de felmeddelantet för jag har låg bromsvätske nivå och de kan ju va ett täcken på att bromsbeläggen håller på att va dåliga beläggen fram har jag kollat och dom är väl några mm kvar på men dom kan ju va bra att byta. sen bak så ser beläggen bra ut tycker då ja dom är de ganska mycke kvar på men de är ju frågan om man måste byta bromsbackar bak för jag tycker handbromsen tar ganska långt upp nån som har nåt tips hur man byter bromsbackar??. Och sen en till fråga när ska man byta skivor mina skivor är väl nernött några mm men jag tycker dom ser bra ut. Sen om nån har nå tips om vart man kan köpa bromsbelägg har kollat på mekonomen osv hur är kvaliten på bromsgrejer på mekonomen och andra pirat grejer??. volvo orginal har väl inte så billiga grejer skulle ja tro mvh christer
av krille86
Okej ja jag får se vad jag köper om de kanske blir på volvos men när vet man när man ska byta bromsbackarna för de jag har märkt är att handbromsen tar ganska långt upp bilen har gått 12 tusen mil köpte den när den gått 11 tusen . sen hade ja ju även tänkt byta belägg fram kanske skivor oxå de får ja se undra om nån vet vart man kan köpa bra skivor och belägg fram mvh christer
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?