NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MAistro
Hej!
Tänkte byta bromsbeläggen bak på min s40 04-. När jag kommit till att man ska pressa in bromskolven så inser jag snart att man måste ha ett special verktyg. Någon som vet vart man kan köpa detta och vad det kostar, eller om man kan lösa detta på ett annat sätt? Har kollat och testat med verktyg från Biltema och Mekonomen men inga av dessa har passat i dom 2 små hålen som verktyget ska sitta i.

Tack på förhand //Patrik
Användarvisningsbild
av andreas88
nu vet jag inte om jag är helt ute och cyklar, men man måste väl skruva tillbaka dom kolvarna? dom pressas väl inte tillbaka? biltema borde ju ha nåt bra verktyg för det?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag har en sats med olika plattor som man bara byter ut på verktyget, (sitter med magnet).
Vore konstigt om ingen av dessa skulle passa men har du testat så är det väl så.
av MAistro
Nu är mitt problem löst. Hittade den där satsen på biltema och det funka hur bra som helst. Trodde nämligen biltema bara hade just det verktyget jag köpte där men jag kolla igenom.
av MAistro
Tycker det är lite kasst att man måste köpa en hel sats för att man ska byta på en bil. På Bilia kostar exakt samma sats 1200kr
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]