- tor 21 feb 2008, 10:53
#174813
Visst vi kan gå in på grunderna i hållf och börja prata plastisk deformation oxå. Men statistiken är inte billig. Den visar det faktiska utfallet i ett stort antal olyckor som skett i verkligheten. Inte några datorsimulerade krockar eller krockar i laboratorier. Om nu 850an är så mycket säkrare i verkliga livet hade det visat sig i statistiken, vilket det inte gör. Statistiken utgör det verklighetsbaserade svaret på alla teoretiska uträkningar och laboratorieprov. Oavsett vilket är vi nu way off topic. Hoppas trådskaparen hittar en bil han blir nöjd med. Det tror jag han blir oavsett om han väljer 850 eller 940 - det är inte ett val mellan pest eller kolera, precis. Lycka till !
V70 2.4T -00 gamla karossen men tillv 9906 (dvs efter v20-99) B5244T AW50-42 4-stegs automat adaptiv
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell