Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janne44
Hej igen! Har en S60-01. Har en liten läcka i vänster nederkant på min kondensor. Kan man laga en kondensor på plats med köldmedia i, och i sådana fall vilken metod är bäst? Lödning kanske? Om inte,är det "ungefär" som att byta en vanlig kylare eller krävs det specialverktyg,kunnande?. Har hört att renlighet är A och O när man jobbar med ac. Skall byta ut hela min stötfångare fram, och tänkte då passa på när det är gott om plats att fixa kondensorn. Tack på förhand :-)-) Janne
Användarvisningsbild
av isak
hej
det blir byte, har provat att svetsa håller någon vecka så är det hål något annat ställe.
isak
Användarvisningsbild
av CarMan
man kan aldrig löda eller svetsa i nått som är trycksat !

sen så är den i aluminium, så det gör ju inte saken enklare (antar att du inte har specialkunskaperna som krävs för att laga den då du ställde frågan)

sånahär sker lagas inte, de myts mot nya
Användarvisningsbild
av isak
hej
köp direkt. det där priset tror jag är fel? snittpriset på pirat är runt 2500-3000-
isak
av janne44
isak skrev:hej
köp direkt. det där priset tror jag är fel? snittpriset på pirat är runt 2500-3000-
isak

Hej Isak! Har kollat i Biltemas senaste katalog och kondensorn kostar 999kr till S60. Står till och med att dom köper in dom från en ledande tillverkare (Om man nu törs tro på det). Mvh/Janne
av Mekis
janne44 skrev:
isak

Hej Isak! Har kollat i Biltemas senaste katalog och kondensorn kostar 999kr till S60. Står till och med att dom köper in dom från en ledande tillverkare (Om man nu törs tro på det). Mvh/Janne
Har du köpt en Biltema kondensor och provat?
Passform? Kvalite?
av janne44
Mekis skrev:
janne44 skrev:
isak

Har du köpt en Biltema kondensor och provat?
Passform? Kvalite?
Har inte kommit till skott ännu. Har bara kollat runt vad kostnaden blir för jobbet (byte kondensor/fyllning) billigaste hitills 2500kr. Mvh/janne
av Fred
Hur har det gått Janne?

Fick mitt AC-system testat idag och min kondensor är tydligen slut... :cry: Firman som testade ville ha 5900:- ex moms (7375:- ink.)! :shock:

Jag håller på och ringa runt för att se om det går att få ett bättre pris och hittade genast en firma som ville ha "runt" 6000:- ink. moms totalt. Av det är kondensorns pris 2500:-

Mindes att jag läst något om att Biltema säljer kondesorer under 1000-lappen och hittade den här tråden igen. Därför tänkte jag höra ifall någon skaffat Biltemas och hur den i så fall passade?

Om Biltemas passar (funktionen litar jag på, det är ju ingen högteknologisk pryl) så kanske jag kan ta med mig en sån till ovan nämnda firma och komma undan med 4500:-!! :D

Mvh
/Fred
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]