Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Ta och lugn ner er nu jensen/greeeken, ingen mening att börja slåss.
Användarvisningsbild
av Loner
Nu är äver till sakfråga om airbag,
jag skulle vilja att du greeeken som varit med om det, förklarar hur en airbag som är elektriskt urkopplad kan utlösas av sig själv?

Den kunskap jag har om sprängämnen säger mig att detta inte är möjligt.

/L
av matka136
Kan köpa en maxi-cosi citi billigt och testade att sätta in den i framsätet.
Jag får dit stolen men då finns inte en millimeter kvar av bältet. Stolen sitter därmed oxå stabilt men å andra sidan kan jag inte justera lutningen.

Det är första barnet och jag har ingen aning om hur "lutad" babystolen skall vara.

/matka136
av Henke079
Autobabyn är suverän tycker iaf jag... Enormt smidigt och enkelt. Sen har den ju s.i.p.s hehe...
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:Ta och lugn ner er nu jensen/greeeken, ingen mening att börja slåss.

Jo vi coolar ner oss de soft
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:Nu är äver till sakfråga om airbag,
jag skulle vilja att du greeeken som varit med om det, förklarar hur en airbag som är elektriskt urkopplad kan utlösas av sig själv?

/L
Är ingen spräng expert rakt av även om man varit i det militära.
Ta o fråga Försäkringen, men faktum kvarstå att jag råkat ut för det.
finns det krut så kan en stark smäll utlösa det.
Det var det svret jag fick.
O för mig låter det vettigt.
Även om du inte vill tro det så är det så
av nevyn

/L
Det skulle jag också vilja veta. Min airbag är urkopplad dock inte med nyckel. Jag fick också skriva på nåt papper, men det handlade ju om att de inte tar ansvar för skador som uppkommer pga att airbagen är urkopplad, dvs om man slår huvet i panelen, inte om att airbagen löses ut. Så minns jag det i alla fall, kanske ska läsa igenom det igen.

Jag känner till flera bilar där aibagen inte lösts ut vid en kraftig krock, så hmm...
Användarvisningsbild
av greeeken
nevyn skrev:

/L
Det skulle jag också vilja veta. Min airbag är urkopplad dock inte med nyckel. Jag fick också skriva på nåt papper, men det handlade ju om att de inte tar ansvar för skador som uppkommer pga att airbagen är urkopplad, dvs om man slår huvet i panelen, inte om att airbagen löses ut. Så minns jag det i alla fall, kanske ska läsa igenom det igen.

Jag känner till flera bilar där aibagen inte lösts ut vid en kraftig krock, så hmm...
Prata med försäkringen vad vet jag.
Jag VET att airbagen var deaktiverad, utrdningen kom fra till det oxå men visst flög den ut.
Läs igneom igne, kanske står mer på pappret.
av Teemu
packat krut behöver väl bara ett ordentligt slag för att aktiveras. Samma princip i vanliga hylsor till vapen - ett stift som slår till i ändan på hylsan som får krutet att reagera vilket i sin tur skickar iväg kulan.
Användarvisningsbild
av greeeken
Teemu skrev:packat krut behöver väl bara ett ordentligt slag för att aktiveras. Samma princip i vanliga hylsor till vapen - ett stift som slår till i ändan på hylsan som får krutet att reagera vilket i sin tur skickar iväg kulan.

Där ser man :lol:

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]