Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dabiff
hej har problem med min sekundära luft pump på min 855 awd 97a.. Har bytt pump och nollat med felkods datan men den sattan kommer till backa efter ett tag.. vad skall man göra jag har provtryck allt med datan och då funkar det men inte när bilen skall köra de.. snälla hjälp mig börjar bli flint av allt kliande och besiktningen godkänner inte bilnen förs den är släckt. och volvo på lilla gotland har bar tagit massa pengar av mig uttan att de har funkat så snälla hjälp
av Gathor
Ifall de bara kollar på lampan :P så kan du alltid döda den. Men ifall de kollar igenom datorn så kan det vara ett litet problem ^^ "detta är dock inget man borde göra" vet inte hur noga de kollar på gotland :P men du kan ju alltid testa =)
av dabiff
hej jag får flera koder så som,sekundärlutpump, sekundärluftventil, och de är en sekundärluft kod till men kommer inte i håg va den heter
av dabiff
vart sitter den sekundäraluftventilen då har letat som en dåre och de enda jag hitta är klokan över turbon, och jo pumpen plus reläsats är bytt
av Henke3
Det är den rostfria ventilen ovanför turbon dit gummislangen från luftpumpen går.
Om du lossar slangen från pumpen och startar motorn så får det inte komma avgaser bakvägen ner till pumpen (detta får du kolla efter det att pumpen har stannat alternativt göra testet när motorn är varm så att pumpen inte startar) Vid otät ventil sätts dels felkod, dels så fyller du din nya pump med kondensvatten tills den oxå havererar.

Om den är tät vid detta test så kan felet vara att den inte öppnar när luftpumpen går, detta ger oxå felkod.

mvh Henrik
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]