NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla.
Första posten här på forumet och redan risk att ställa en dum fråga, men here it goes.

På onsdag ska jag hämta ut min V50 Drive och jag läste därför med stort intresse svenskans test av bilen i dagens tidning. Där kör reportern bilen tills den i princip får soppatorsk (verkar dock som om han stannade själv precis innan bilen la av), fyller på 10 liter och åker vidare.

Min fråga är nu, eftersom jag tidigare bara ägt bensinare, är det inte väldigt dumt att köra slut på soppan med en dieselmotor eftersom den då måste luftas? Detta är vad jag har hört tidigare men det kanske har kommit nya tekniska lösningar på detta problem?

Hälsningar i vårsolen
/Daniel
Lite OT, men jag tyckte själva testet var rätt missvisande. Precis i början (den delen som väl 90% av alla läser innan de tröttnar och byter sida) uppfattar jag det som att V50:n drar MYCKET mer än de utlovade 0,45. Men om man läser hela artikeln, och då framför allt slutet, framgår det ju att bilen utan problem skulle komma ner i de utlovade siffrorna? Eller var det bara jag som missuppfattade? :)
dali- tack för svaret, ska kolla på onsdag.

XCThord- jag håller helt med dig, när jag läste rubriken och första halvan trodde jag att de inte skulle komma längre än 80 mil eller något liknande men det visade sig ju vara en riktig framgångssaga för Volvos del. Man kan ju tycka att de faktiskt kunde haft en något mer positiv framtoning från början...
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]