Tackar. Fick ned högra sidan efter att ha släppt ned tvärarmsfästet nästan helt (4 bultar). Innan jag gjorde det så försökte jag mot bättre vetande få loss högersidan bara efter att ha lossat bulten som går igenom bussingen och därefter gå på med brytspett. Förstod att något var galet... Nu när den är lös så blev man så sugen på att byta även den bussingen. Vilken stadig bakvagn man skulle haft sen...
Sen så hade jag problem med att dela den bromsrör och bromsslang som ligger ovanpå den vänstra triangenlänken. Tydligen är bromsslangens bultskalle inbäddad i en plasthållare. Jag kunde greppa om plasthållaren med en skiftnyckel och försökte lossa bromsröret via dess bult med en fast nyckel. Men det ville sig inte bättre att alltihopa vred sig när man tog i och plasten sprack så fint och lämnade triangenlänken. Men fortfarande sitter bromsrör och bromsslang ihop. Jag förmodar att jag gick tillväga på fel sätt där.. Kanske skulle man dragit i bromsröret med förhoppningen att 6kants fattningen skulle lämnat plasthållaren. Det sitter nån klammer där också som jag tror är till för att förhindra att det gängar upp sig under färd? Isåfall måste jag ju antagligen försöka skaffa en ny sådan där plasthållare. Nu har jag iaf duschat på med omega 636 krypolja och hoppas kunna dela rör och slang. Annars får man väl skaffa nytt rör också... Sicken amatör va? Men då ligger jag också på golvet under bilen med ca 10-20 cm tillgodo.