Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lätt att missa små detaljer när man håller det stort :D
Bild
Nere på alla 4 igen första gången sen i november :)

Bild
Vill ut och åka nu :)

Bild
Vart lite sämre markfrigång i år. Får kapa av undre fästena på ic'n kanske.

Bild
Vart ingen start idag heller. Kabeldragningen drog ut på tiden. Men det är ju bätytre att låta det ta tid och få det lite vettigt. Fått dra om en del + att jag blir tvungen att handla lite mer kabel imorrn får en jordledning som måste ersättas som va i uselt skick. Fram är det egentligen bara jordkabeln mellan motor och ramen som saknas nu. Bak har jag inte hunnit borra hålen än för att dra fast batterilådan bland annat + att stötfångaren bak måste av för att kunna dra fast allt.
viktförflyttning kan göra under även om det "bara" är batteriet.
cybermunk skrev:viktförflyttning kan göra under även om det "bara" är batteriet.
Det göra under för att ge plast för tryckrör och luftfilter med. Visst är 850 framtung och mår bra av att lättas i den änden, men i detta fall har det egentligen enbart handlat om att ge plats för luftfiltret och för att luftintaget som är gjort i listen under strålkastaren på förarsidan ska va funktionellt.
Bild
Gjort klar kabeldragningen framm, fick flytta strömblocket oför att ge plats för jordledningen från motorn

Bild
Rev av stötfångaren och det bak för att kunna komma åt att dra åt bultarna som ska hålla fast batterilådan och plattjärnet som håller fast batteriet.

Bild
Där hade jag tänkt sätta lådan, men insåg sen att går inte att komma åt riktigt som jag vill inne i balken för att kunna dra åt. Så det får nog bli att offra reservhjulet och sätta batteriet i baljan istället.

Bra puts? Mja... Snart kanske, det är värre än vad det ser ut på bilderna, men får man bara lägga en dag på det så ska det väl gå till sig.
Batterilådan hamnade där i alla fall till slut. Krävdes lite krångel och ett hempulat verktyg, men sen så gick det att dra åt. Fick på kablarna och gjorde det sista och så vart det start idag. Dock gick den bara i typ 8 sekunder innan jag slog av den pga oljeläckage från slangarna till oljekylaren. Men det va inte oväntat.

Har inga bilder då kameran verkar ha sagt upp sig...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16
Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]

Kupéfläkt "döda utblås"

Vet ej hur det är på Volvo, men på[…]

Rostskyddstips