NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av coati
Hej allihop!
Jag är ny här på forumet, underbart att se hur många det finns som är engagerade och hur lätt man här kan få hjälp med nästan allting!
Hämtade igår min första Volvo, V50 2,0D Momentum. Helt underbar bil, känns som att köra sportbil med högt vridmoment och perfekt balanserat chassi. Inte första Volvo som familjen haft dock: min far kör fortfarande runt i en 145:a -74-årsmodell som inköptes 1976.. Inredningen är ju inte direkt fräsch men mekaniskt är den förstås helt i pansarvagnsklass, totalt oförstörbar. Känns som att köra pansarvagn också...
Till saken: både jag och försäljaren noterade till vår förvåning att man satt in en automatiskt avbländbar backspegel som jag inte beställt. Inte mig emot, hade detta i förra bilen och jag tyckte det fungerade väldigt bra.

Någon annan som har liknande erfarenheter?
av erc
Enligt "Bygg din Volvo" på vovocars.se verkar Innerbackspegel med automatisk avbländning ingå redan i Kinetic-utförande. Vill dock minnas att min kollega som i höst fick sin 1,8F Momentum MY09 valde till den där spegeln som tillval. En ändring i paketet sedan dess?
Användarvisningsbild
av wendtan
Sambon fick en automatiskt avbländbar backspegel gratis på sin MY08 med. Där var motiveringen att det manuellt avbländbara var slut från leverantören.
av coati
I versionsöverblicken på Volvos hemsida är den standard först i Summumpaketet. Men det är bara att tacka och ta emot...
av cyberlelle
Den avbländande backspegeln har varit standard på kinetic paketet åtminstonde sen i oktober. Farsan fick sin V50 med kinetic paket i början på oktober och då satt det en sån där och när jag hämtade ut min i mars så satt den också där. Försäljaren visste inte riktigt när dom börjat med det men han trodde att det var nån gång i höstas.
av Kluster
På min V50 2.0D MY08 (Kinetic + Business Edition), uthämtad maj 2008 ingick det aut.avbländande backspegel :)
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Avbländbara backspegeln ingår.
Jag missuppfattade och valde till en spegel med väderstrecksindikering för en halv förmögenhet.
av matthh
Jag fick det också på min som är uthämtad i mars. Om de har infört det som standard så har de i alla fall inte uppdaterat sitt ordersystem. Det finns inte med på varken offert eller bekräftelsen. Saker som finns med där är bla. elhissar, bältesförsträkare och airbags mm som finns på alla bilar. Med andra ord borde det ju stå där.

Även min säljare var lite förvånad, så det är inget som kommunicerats väl om det nu är standard nu.
av XCThord
Alltid lite rörigt med Volvos (och nästan alla andra biltillverkares) utrustningsspecifikationer tyvärr... :???:

En bekant som kör en S40 Kinetic MY08 uthämtad januari/februari 2008 fick med autoavbländad spegel också. Tydligen visste varken han eller säljaren varför det ingick, men varför klaga? :wink:
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]