- ons 13 maj 2009, 21:45
Nu har jag försökt och försökt att byta ut lampan för parkeringljuset på min XC70II -08. Enligt manualen kan man först ta bort lampan för helljuset (kontaktdonet) och sedan dra i kablarna för att få loss lampan för park.ljus.
För det första så får man ju knappt in fingrarna till lampan (än mindre handen för att komma åt). Sedan har jag försökt att dra i kablarna men hur mycket jag än vågar dra så får jag inte loss lampan (om jag nu mot förmodan skulle få loss lampan så ser jag det som en ren omöjlighet att få dit lampan igen). Nämnas bör att jag även har Xenonljus så "passagen" från andra hållet är ännu tightare.
Någon som har gjort samma procedur på sin XC70II (eller V70II, tror det är samma lamphus) och har erfarenhet att dela med sig av?
Snart ger jag upp ??:-/
För det första så får man ju knappt in fingrarna till lampan (än mindre handen för att komma åt). Sedan har jag försökt att dra i kablarna men hur mycket jag än vågar dra så får jag inte loss lampan (om jag nu mot förmodan skulle få loss lampan så ser jag det som en ren omöjlighet att få dit lampan igen). Nämnas bör att jag även har Xenonljus så "passagen" från andra hållet är ännu tightare.
Någon som har gjort samma procedur på sin XC70II (eller V70II, tror det är samma lamphus) och har erfarenhet att dela med sig av?
Snart ger jag upp ??:-/
Volvo XC60 D4 AWD R-Design Aut -18 (Fusion Red metallic)
Tidigare Volvo:
XC70 D4 Summum Business E AWD Aut -14 (Twilight Bronze)
XC70 D5 Summum AWD Aut -08 (Willow Green)
Tidigare Volvo:
XC70 D4 Summum Business E AWD Aut -14 (Twilight Bronze)
XC70 D5 Summum AWD Aut -08 (Willow Green)