Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
så här ser burken ut,färgen är som synes år vinröd hållet. Säg inte jag har tagit fel burk nu för hitta bara denna röda i hyllan :oops:
Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
sånna har man lust att knyta ihop och ställa på offentlig plats.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej då berättar jag hela historien.

I onsdags så var det sista dagen på min utbildning och jag var ute och festade tillsammans med min klass. Vid halvett tiden så är det en av gänget (vi är 5 pers) som vill köpa ciggaretter. Tyvärr så finns det inget öppet i centrum men jag vet att Statoil vid E4an är öppet.
Eftersom jag redan bestämt med "TheBree" att han skulle köra hem mig (slutade jobba kl 00) så ringer jag honom och hör om han har lust att köra oss dit. "Visst kommer om 10 min" säger han. Sjyst tycker vi och ställer oss och väntar vid gatan.
Medans vi står där så kommer det tre-fyra killar som vi börjar småsnacka med. De är inte otrevliga eller nåt sånt så allt är okej än så länge.
I samband med att "TheBree" kommer med Saaben så är det en av dessa killar som av en för mig oförklarlig anledning visar k*ken för tjejen i vår klass. ?:-/
"Jaha det där var ju inte mycket att se", säger hon och cyklar sedan iväg mot en av mina klasskamraters lägenhet där vi bestämt mötas sen.
Killen blir då förbannad och skriker nåt i stil med "din jävla feta fi**a".
En annan i min klass reagerar då ganska naturligt och säger ungefär "vad fan är det du säger till henne?"... sen är ju bråket igång.
Jag ser inte hela händelseförloppet eftersom jag är påväg in i bilen men det blev i alla fall slagsmål som resulterade i att en av oss blev slagen så att han trillade ner i asfalten. Tydligen räcker inte detta utan killen hoppar också på hans fot när han ligger där. Jag klarar mig helt undan och varken slog eller blev slagen de andra två klarar sig lindrigt.

När han tagit sig upp drar vi oss undan och in i bilen och precis innan "TheBree" hunnit dra iväg så avslutar en av dem med en spark i sidan på dörren. (Denna spark resulterar i en buckla).

När vi åkt och handlat ciggaretterna och kommit tillbaka till lägenheten så blir killen som fick foten hoppad på tvungen att åka ambulans till sjukhuset. En av oss ringer också polisen så en amnälan görs.

Men åter till bilen nu. Jag tycker inte det känns så roligt att "TheBree" får sin bil vandaliserad när han försöker vara snäll och hämta oss. Vet att han kollat upp med en firma vad de ska ha för att fixa detta och fått reda på att det kommer att hamna på 5-6000. Självrisken på försäkringen är 5000:-
Jag föreslår därför att vi fyra som åkte med skall vara med och dela på kostnaden. 1000 kr var alltså.
Men tydligen är det bara jag som tycker så :( De andra är bara sura över allt och vill inte betala någonting.
Jag tycker faktiskt det är dålig stil av dem men vad ska man göra.... :|
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag tycker att ni ska leta upp det där jävla kräket som sparkade på bilen och tvinga honom att betala. Vilken jävla as.

Och era "vänner", dom borde hjälpa till och pynta tycker jag, TheBree kunde ju lika gärna stannat hemma men valde att åka och hämta er.

/Ticken
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 38

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]