Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om bilen inte är tagen i bruk innan -93 så ska regbesiktning vara genomförbar precis som Marlboroman skrev. Det går en 850 här i stan omreggad med T5 motor. Är besiktningsmännen griniga över ditt motorbyte så ring till en annan besiktning och ge dig inte förens de tröttnar och släpper dig igenom :!:
Min bil är inte någon GLT utan en GLE från början och skillnaden är 20 ventiler och nåra fler Hp ja menar ja har inte lagt till ngn turbo utan helt simpelt lagt i en 20 Vent ok viss ökn av kraft men tycker att 170 Hp räcker till när jag knatar mellan stan o Tollered i raskt tempo tycker dessa bilar är speciella och mkt driftsäkra trivs med dem även kul att" busa "med ok folks må bäst måste säga de att detta forum e sketkul ha de gött
Hej det är klart att regnr o de ska va med jag kom ihåg fel bilen är reg. 921116 regnr PYX 762 /årsmodell 93 miljöklass 3 . avgasspec. A51/92 fasen att de blivet så joxit me detta ville ju egentligen bara ha en fung bil börja lite smått att kolla gamla motor sent igårkv ja är ju inte bilmekaniker utan byggnadsvårdstekniker men har alltid gillat detta med motorer oavsett om de sitter i en bil eller påhängda på en cyckel o då gärna med kraft i båda fallen nåväl funderar på att renovera den gamla spisen för skoj skull ärligt ja kanske framstår som en jäkla gnällspik men icke de finns inget som e gratis men jag är så förbannad på bonnjävlarna som försatt mig i denna sitts till vilken glädje för dom /mig o är ej heller samhällsfientlig utan vid de tillfällen när jag ritar här är jag tvärförbannad på trapphallickarna som ställt till det o tack till er som försöker hjälpa till o då inte minst ni som håller i forumet till er alla ha en himla bra dag o skriv mer för de är kul läsning ok / Olle

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]