Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Jonas14
Det här är väll ett forum där man får hjälp? Vill man inte hjälpa till så får man väll försöka att inte skriva
Blådåren hade jag velat göra det på ditt sätt så hade jag gjort det men det är klart att jag vill koppla den till baklampan antingen kommer du med ett förslag till hur man kan göra det eller så hjälper du inte alls?
av blådåren
Eftersom du har blivit avrådd från att koppla via baklampan och jag som dessutom jobbar som installatör på en radiofirma är av samma åsikt, så är det min bestämda uppfattning att antingen frågar man nån som vet hur man kopplar och gör rätt, eller så kan man koppla som man vill men då är jag onekligen fel person att fråga.

Ingen är ofelbar, det är inte jag heller!, jag frågar gärna om råd och tar emot hjälp om jag är uppåt väggarna och seglar, men vad gäller el i bil så vågar jag nog påstå att jag inte frågat om råd på ett tag :) .
Jobbar som sagt med installation av "allt" i elväg som går att få in i fordon och har gjort så i några år.

Att detta är ett forum där man hjälper varandra gör att jag tycker om att vara här, om jag ser/läser att någon är på g att göra nåt mindre bra så ger jag gärna en hjälpande hand eller tips om hur det blir bra.

Försökte mest bjuda på ett tips som jag normalt sett tar betalt för..

Vad jag inte fattar är varför du så gärna vill koppla på baklampan???, finns en god chans att det kan bli en varning för lampfel på din bil om du gör så!.
Men, jaja.. din bil, dina problem!

Nästa fråga från dej blir väl gissningsvis hur man släcker felkoder....
av blådåren
Bild

Ta bort skruven som syns.

Bild
Pekar på rätt kabel (den enda strömkabeln som finns ) blå/vit i ett kontaktstycke tillsammans med en antennkabel.

Bild

Placering på boxen sett från baksätet.
Den grova oranga kabeln är till sidogardinen, inga problem att flytta och greja med den men koppla inte loss eller klipp..

Nå , blev nästan bra...
Tänkte som lite tips om nån tycker det är kul att veta :)

Hur sjutton krymper man bilder :oops:
Användarvisningsbild
av Orfeous
Vart sitter denna antennförstärkare på S40N ?
borde väl gå att dra remote från den också?

synd bara att man inte kan ta fram lågnivå utan måste omvandla hög till låg :)
av blådåren
Jag har inte letat efter den på s40n då jag inte "behövt det " :) , men en gissning skulle vara innanför plastpanelen på vä c-stolpe (vid bakrutan).
Ser förmodligen ganska lik ut till utseendet.

Om du ska koppla på en bas spelar det absolut ingen roll att du använder en hög/lågnivå-omvandlare!!.
Det eventuella brus som uppstår i omvandlingen försvinner i lp-filtret (som du såklart använder om det inte finns i steget..), så det är inget problem!.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Lånar tråden och undrar om det finns nån liknande remote på min V70 R AWD från 1999?
av blådåren
Nu får jag säkert smäll på tassarna av någon :) men jag har för mej att det inte sitter någon antenn förstärkare i v70-99 ??:-/ .
Men det finns ju bakom radion och den är ju enkel att plocka ur på din bil, det är kanske kabeldragningen som tar lite tid då.
Användarvisningsbild
av vetten
Baklampan är inte ett bra ställe att koppla ström till eftersom du kommer att få "trasig lampa" att lysa då, bättre att gå på skyltbelysningen som inte är inkopplad på den kretsen.
av blådåren
Nu ger jag snart upp.... varför i fridens dar ska alla koppla remoten till alla möjliga och för den delen omöjliga lampor o dyl, ?:-/ ?:-/ och dessutom behöva höra plopp o poff om man får för sej att stänga av eller sätta på radion med bilen igång...

Varför inte bara helt enkelt koppla rätt??...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Bromsbelägg

Aldrig sett något annat än att bromsbel[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]

Fel centerhögtalare?