Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Jodå, nu ligger det papp på hela taket så man slipper oroa sig för regn.
Lessons learned:
Snåla inte när du beställer byggmaterial. Räknade lite på råsponten som var kvar när första sidan av taket var klar. Åkte till byggmax och köpte lite till. När det var en meter kvar till nock såg högen med brädor oroväckande tunn ut. Blev en vända till byggmax IGEN! Skickade sambon andra gången, hon var måttligt nöjd.
Behöver jag säga att vi fick jaga tag i ett par rullar takpapp också på söndag em? :roll:

Brainy: Han är bara allmänt skadad...
Användarvisningsbild
av cybermunk
balansnerven verkar ju vara hel i alla fall hehe kul med lite missar oxå :D :twisted:
Användarvisningsbild
av Loner
Visst är det kul när man saknar den sista procenten material innan man blir klar, och klockan är sen, och det är helgdag dessutom..

/L
av Noodles
Nån har säkert redan skrivit det, men när det rör sig om sånna här byggen så brukar andra handlare kunna matcha ByggMax priser. :)
Jag räknade med att handlade mitt garagematerial från ByggMax men de som normalt sett är kända som dyr och dyrast på orten kom med offerter under ByggMax.

Dock har ju ByggMax bra öppettider, där ligger dom andra i lä.
Snart öppnar ett ByggMax 4km hemifrån. :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
The Master of Updates är tillbaka! :oops:

Det har gått lite långsamt ett tag, men läkt på taket och lite panel på väggarna har jag fått dit iaf.
Bild
Bild

Sen blev det midsommar, så vi röjde ut, ställde in några bord och åt lite sill.
Bild
Det var inte riktigt lika prydligt dagen efter...

Jo, antagligen hade man kunnat få bättre priser än Byggmax, men det var smidigt att sitta på nätet och plocka ihop material och få pris direkt.
av *pettson*
kapar mej in lite i tråden, (förlåt) nu har tanten och jag med hittat nytt hus. (117kvm+48kvm samt 45000 kvadrat mark, med skog och ängar) Det blev ett blivande garage på 120kvadrat där. Det byggdes som stall 2003 men det har inte varit några hästar där. :D Det ska reglas och isoleras samt gipsas, vattenburen värme med egen panna osv. :wink: 3fas och vatten finns.
(står precis vid inre kanten på första boxen när jag tar bilden på farsan därinne)¨
Bild

Får se om jag fixar en egen tråd när det närmar sej vårt övertagande.
:wink:
Användarvisningsbild
av lilleman
det därser braut pettson :P

mvh/roger
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]