Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild
Ägnat mnig åt att plocka i inredning idag så det är gjort.

Bild
Nya mattor fram. Gamla mattan fick ju kastas pga fuktskador och gummimattorna har blivit ersatta av lättare å snyggare varianter.

Bild
Har ju plockat bort i stort sett alla annan isolering, se det lilla som sitt på insidan av plsten ovanför knäna på båda sidor fick strycka på foten, minmal viktbesparing, men ändå :D

Bild
Lär tvätta klädseln och torka bort allt damm och sätta i högtalare igen så ska det väl se lite vettigt ut i alla fall.
Bild
Nu är det egentligen bara sista tryckrörsdelen och batteriet som saknas, sen är det dags att prova att få liv i den :)

Bild
Plockade ur insatsen till ljudddämparen, inte konstigt att den inte låter nåt när röret bara är 1,5" :lol:
Var inte blygsam nu. Vi som följt projektet är ju nyfikna på hur det går. effekten kommer sen. Bara den startar och fungerar är en seger i sig.
Minns när jag bytte topp första gången på en avensis diesel. vilken lättnad det var när bilen starta och inga lampor som lyste och den gick rent och fint :D
Den gick ju när jag rullade in den, så det ska ju egentligen inte va några bekymmer, möjligen nåt läckage nånstans. Det är ju inte direkt som när man skulle starta första gången efter att jag renoverade bottendelen när man satt och gick igenom allt i skallen innan man bet ihop och vred på nyckeln...

Vi får se ikväll, det har dykt upp lite annat som lär tas tag i, men imorrn om det inte regnar ska jag fasen ut på en provtur!
Bild

Hämtade sista rörbiten idag och satte dit den och kolla över alla slangklämmor och så. Satte tillbaks batterihyllan, sen va det bara att lasta dit batteriet och provstarta.

Men... Det hade ju varit för enkelt...

Jag har ju måttat ut tryckröret på kalla sidan utan nåt batteri på plats eftersom jag ändå ska flytta det. Men nu visade det sig att tryckröret är ivägen så det inte går att ha battiet på originalplatsen. Så imorrn lär jag försöka få tag i sista delarna som behövs för att kunna flytta batteriet. Hade ju kunnat köra med startkablar bara för att kolla så den startar, men måste ju i vilket fall flytta batteriet om man jag vill kunna åka.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16

Det verkar vara förnuftiga beslut, säke[…]

Bud från utländsk intressent för[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtag[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Har en ordentlig läckagesökning gjorts v[…]