Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ihsahn skrev:Nu har jag också bytt bränslepumpsreläet. Har inte varit med om något tjuvstopp än, men å andra sidan har jag inte kört så mycket.
Da kan jeg fortelle deg at jeg har kjørt over 2000km og ingen stopp!! :-)-) [*]
Ni som bytt Bränslepumpsrelä, är ni fortfarande utan problem?

Har just köpt en 855 GLT aut -93 som beter sig precis likadant, den stannar ibland efter att man har saktat in för typ rondeller/vägbulor osv men startar direkt och går hur bra som helst för övrigt.
Var orolig att det var automatlådan som var boven(dyrt), men det låter ju som det absolut är värt några hundringar för att testa med nytt relä....
Tinne skrev:Ni som bytt Bränslepumpsrelä, är ni fortfarande utan problem?

Har just köpt en 855 GLT aut -93 som beter sig precis likadant, den stannar ibland efter att man har saktat in för typ rondeller/vägbulor osv men startar direkt och går hur bra som helst för övrigt.
Var orolig att det var automatlådan som var boven(dyrt), men det låter ju som det absolut är värt några hundringar för att testa med nytt relä....
:mrgreen: :-)-) Hei på deg fra Norge,jeg har ikke hatt en stopp etter dette bytte av rele,utrolig bra spør du meg!!Det var som og bli født på ny dette her!!Volvo ruler som bare det!! :D
Kom och tänka på en sak när jag läste att den stanna och funka när du stannat...
Hade problem med en 850glt för några år sen.. då var det kamaxelgivaren som var kass.. vet inte om man kan mäta upp en sån? kommer bara ihåg att jag byte och sen var det bra.. aldrig mer krångel..

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]