Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Grammse skrev:läste lite om du skulle byta reg skylten bak. jag tycker du ska byta båda samtidigt så blir det mera enhetligt :D
Kul med ett 240 projekt :-)-)
Tomas88 skrev:Regskyltarna är ju så billiga att jag nog hade bytt båda som Grammse säger om den där fram nu inte är väldigt fin.
Mjo det skall jag nog göra :), dom kostar 60 kr styck, en piss i sjön. 8)
Nu har det hänt en jäkla massa och på det blir det en riktigt stor update!

Nu är en liten service gjord med diverse nya pinaler som väckte den gamla 23an till liv igen! Gjorde allt förutom olje byte, tänkte vänta med det tills besiktning dags. Men jäklar vilken skillnad det gjorde med det lilla!

Bild

Nu är även rost hålet fixat! Det var lite murket där vid passagerar platsen v-bak.

In ifrån under golv mattan.
Bild

Kapat ur den infekterade delen :P
Bild

:!: :!: :!:
Bild

Nu är plåten i och lackat på svetsarna så det inte ska rosta!
Bild

Under ifrån
Bild

Underredsmassa på
Bild

Köpte en torkar motor av en klass kompis, röd som räven var den, men det var inte länga :)
Bild

Renoverade upp förar stolen. Fjädrar saknades, spännings anordningen var ur funktion, värme mattorna satt helt fel och sen var den bara allmänt sliten.
Bild

Eftersom bilen är 23 år gammal har folk hoppat ur och i bilen ett antal gånger... Så jag och min käre fars-gubbe fick ta och lägga i en strimmel dör det var som slitnast, blev riktigt bra!
Bild

Det syns inte, men det känns! :-)-)
Bild

En skavank fixat!
Bild

Bild

Sen till sist en ny registrerings skylt!
Bild
Senast redigerad av 1 axelmds, redigerad totalt 0 gånger.
Fluffen skrev:Roligt att du är seriös med upprustningen. :D
Bra verkar det bli också. :-)-)
Tack! Rostlagningen var första gången för mig så jag fick agera lärling åt fars-gubben, men jag blev nöjd med resultatet gällande allting :).
cybermunk skrev:Kan man inte få en bild på hela baken med ny skylt?

Precis när jag fick hem den.
Bild

Taget idag, det ger ett mycket bättre helhets intryck med en klok skylt tycker jag
Bild

Tomas88 skrev:Roligt med mecbilder.

Som sagt så gör det jäkla mycket med ny nummerskylt. :)
Jo det tycker jag också :)
Inte bara en sak som är annorlunda :D Lycka till med körövandet.

Lagom med skillnad
Nu är det äntligen update :-)-) !

Bytt till en tillfällig ratt istället för den stora bussratten. Det blev den nyare 240 ratten. Precis lagom stor. Lite väl med den andra när man har servo trottsallt
Bild

Skulle kolla oljan och såg till min bedrövelse att det var helt vått på motorblocket :-O). Då hade det spruckit ur en bit i toppen vid termostaten, trodde först packningen var kass men icke! Fick laga det med kemisk metall. Det blåa är modellera för att få till en form.

Steg 1
Bild

Steg 2 Resultatet. Sedan på med ny packning och läckan är tät!
Bild

Efter detta blev den en behövlig motortvätt.
Bild

Bilen har troligtvis varit krockad högerfram, om man kollade på min f.d bubbel i skärmen, listen som var väck, kofångar plasten och blinkerinsatsen som dom har bytt. Hade jordfel i positions lyset och var tvungen att byta hela insatsen. Jävla klåp med sockerbitar var det som orsakade jordfelet. Den nya insatsen lackades med chrome färg och sladdarna löddes fast och därpå krympslang som isolerar. Lacka den andra också givetvis. Tack till far :)

Old v.s New! (KOLLA KLABBET PÅ DEN VÄNSTRA :-(O) )
Bild[/URL

Passade på och beställde vita blinkers fram medans man höll på och fixade.

Med den gamla insatsen som var kass.
Bild

Med den nya insatsen lackad med chrome färg
Bild

Ingen jätte skillnad men det är en liten smågrej som höjer intrycket :)

Resultat
Bild

Bild

Tack för mig för so long :P
Senast redigerad av 1 axelmds, redigerad totalt 0 gånger.

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]