Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
God middag,

Hade i morse nöjjet att besiktiga min bil, den gick genom ua! :D Emellertid noterade personalen att det saknades uppgift i deras dator om att min kärra är en AWD vilket skulle kunna ge otrevliga konsekvenser om man skulle fått för sig att prova bromsarna på rullarna.

Är detta ett inte-problem som undvikes genom att man är vaken och meddelar personalen? Eller kan man be att uppgiften föres in på nåt vis? :?:
jag anser att de är ett problem! Dom har missat min bil nån gång oxå, men då har ja varit snabb att säga till att INTE köra ner i bromsrullarna då ja har en AWD ja me!

Vet ej var dom får sina uppgifter i från, Transportstyrelsen???

Står säkert i deras data, men dom läser väl för snabbt antagligen!
av *pettson*
Konstigt nog känner jag att det är inte min uppgift. Min uppgift är enligt upplysningen jag får varenda gång, att ta en kopp kaffe och sätta mej ned. Felaktiga uppgifter lär ju ställa till det, sånt är ju trist.. Men dom lär sej väl vartefter dom får betala, får man förmoda.

I övrigt finns det många uppgifter som verkar ändras dag för dag. Känns lite som om nån är lite elak och skriver vad som helst. Dock är det väl en databugg. (får vi hoppas.)

Två besiktningar har jag fått frågan om bilen är omlackad, den är svart enligt registret. Bilen är fabrikslackad 418 vinröd.
Naturligtvis rättade mannen till det. Jag fick ombesiktning för nåt småskit och var åter i kön efter några dagar. Voila den trevliga besiktningsmannen frågade om min bil var omlackad. Den här gången var ursprungsfärgen grå. Bilen är fortfarande fabrikslackad 418 vinröd och har aldrig varit i annan färg. Bilen har heller andrig stått som nåt annat när jag läst.

andra saker som kundbilar stått för: Bilen har ett drag 1800kg kapacitet. Felet: Ford fiesta.. den har inget drag och ALDRIG NÅNSIN ett 1800.
Avsaknaden av taklucka.. men det är ju en cab med mjukt tak..
Sen ytterligare några småsaker som att det är märklig fälgstorlek 22" på en hundkoja jag besiktigat.. naturligtvis är orginaldimensionen 10"
snälla ni det är svensk bilprovning vi pratar om
det största lotteriet i sverige
skämt åsido eller faktiskt känns mycket om detta igen
körde tex in en volvo ombyggd till cab skulle endast göra kontrollbesiktning killen börja regbesiktiga och klaga på att ombyggnaden var felgjord JAHA sa jag men i pappret jag har här så har den varit ombyggd i tio år
asså men inte i våra papper här osså hade man att göra ett tag
och det där med färgen på bilen känns mycket väl igen oxå
men å andra sidan kan dom ibland missa hur mycket dom vill testade att byta från automat till manuell låda på bilen med allt vad detta innebär med annat pedalställ mm och det missade dom totalt om det var med flit eller inte vet jag dock inte säkert
så e de på bilprovningen men de är iallafall bättre en ingenting som polaren sa som bodde i usa
vissa delstater finns ingen myndighet som kollar bilarna på årlig bas så det rullade ju vad som helst där
*pettson* skrev: Sen ytterligare några småsaker som att det är märklig fälgstorlek 22" på en hundkoja jag besiktigat.. naturligtvis är orginaldimensionen 10"
det måste varit bredden dom menade då ?

:-))

/emwtur
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]