Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marie
Så då hoppas vi bli nöjda.

Undrar bara på en sak. Det lyser en lampa och kollade manualen. Det står att det är motor elektriskt fel.
Vad kan detta vara, och är det något dom klagar på på besiktningen?

Hoppas någon kan svara. :)
Användarvisningsbild
av Phantom
Grattis till bilen och hoppas ni blir nöjda :D
Lampan indikerar att det finns en felkod lagrad som ni bör läsa ut. Det brukar vara relaterat till avgasreningen. Besiktningen ska inte bry sig om lampan om alla avgasvärden är riktiga.
Det går även att lossa minuspolen på batteriet att tag för att nolla felkoden, och återkommer den kan det vara läge att läsa ut vad den klagar på.
Vilken årsmodell är det och hur långt har den gått?
Manuell eller automat?
av Marie
Det är en 99:a automat. Hur långt den har gått kommer jag inte ihåg i huvudet.
jag har köpt den med besiktnings garanti, så det är inte jag som måste reparera det som inte går igenom besiktningen.
Men är ju oavsett bäst om den går fint igenom.

Han som vi köpte den av sa att han hade haft dator på den två gånger, och allt hade sett bra ut. Enda som var var en liten fel inställning på kam remmen.
Så får hoppas lampan inte är farlig då. :)
Användarvisningsbild
av Phantom
Se till att få kamremmen åtgärdad om det nu inte är helt rätt. Finns väl inga inställningar på remmen, utan antingen sitter den rätt eller så sitter den något hack fel vilket inte är bra ur någon synpunkt.
Bra att ni får åtgärdat de fel som visar sig vid besiktningen :)
Användarvisningsbild
av CP2
Köpa bil med lysande varningslampor? Nå, ingen bra idé alls......har själv en AWD -- automat men på min bil lyser inga lampor alls! Dryga 22000 mil på mätaren.
av Marie
PDK skrev:Felinställning på kamremmen???
Inget litet fel vad jag själv tycker... Då går ju inte bilen som den ska?

Jo bilen går helt fint den. Så jag förstod inte helt vad han menade, han sa det efter att vi hade köpt den, när jag ringde för att fråga honom om något annat. Men ska få kört den genom besiktningen och sen genom en dator så får vi se vad det blir till. :)

Är iaf nöjda med bilen så långt. Så hoppas vi den tutar och går en lång stund. :D
installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]