Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Järven
*pettson* skrev:
Järven skrev:945 är nog den rejälaste och pålitligaste av modellerna du funderar över.
Tråkigare och törstigare kanske, men rejält byggd med få barnsjukdommar.

Verkar vara mycket småfel med 850 jämfört med 900.
Faktum är att det inte ligger till så, tro det eller ej. Du behöver bara sålla dej en vecka i forumsdelen för just 900 serien.
Det är ju så att det finns inte många forum för dom som är nöjda och inte har nåt att säga om sina bilar eller hur?
Dom flesta sidor på nätet handlar ju om att få hjälp med sina problem.
Därav ser vi som håller till här att det bara verkar vara problem med 800 och 70 serien och dom som är i en annan del ser 900 serien. :-)-)
Vill ändå tro att att Volvos bakhjulsdrivna modeller är rejälare i sin uppbyggnad
än framhjulsdrivna dito. 8)
av *pettson*
tja.. klart du får tro det, det blir tyvärr inte mera korrekt för det. :wink:
Användarvisningsbild
av ovelindh
Känns som denna diskussion kan hålla på i evighet..

Åk och prova vilken bil som passar dig... Kostar ju inget förutom själva resan dit.. Har du tur kanske du hittar din drömbil...

Jag håller med petsson kan ju bero på att jag åker 855 och v70 till vardags...
Användarvisningsbild
av ovelindh
Tack Pettson... Men det är ju så himla olika.. Jag åker ju 855 hemma på fritiden...
åker allt mellan himmel och jord på mitt jobb.. Hade en fräsch 945 ett bra tag men jag tycker ändå att 855 är bättre bil...
Men så är det ju har man en 945 älskar den bilen kan skruva med den bilen så blir allt mycket enklare med fel som uppstår, man vet grunderna.. Då gillar man ju givetvis den bättre...

Och jag tycker inte det är krångligare att meka med 855/v70 för det är den bil som jag har och kan..

Som jag sa förut åka och prova dig fram.. lite hjälp kanske du har fått men bästa är ju vad du själv känner..
installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]