Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av M.P
Hej

Har på sistone märkt att man får gasa lite för att ta sig bakåt, kommit krypande sista halvåret men har automat så jag har struntat i handbromsen :roll: . Bytte nu på morgonen handbromsbackar och mycket riktigt var båda beläggen helt lösa på ena sidan, vilken dynga!

Problemet som jag gissar kvarstår är att den trasiga sidans belägg har slitit mer på skivan än den fungerande sidan, kändes som ca 1mm mer slitage. Mig gör det inget men jag antar att bilprovningen kommer se en skillnad så undrar om det går att justera individuellt eller måste man byta skivor för att få jämnt slitage?

Hälsningar /Micke
Användarvisningsbild
av isak
hej
bilprovn- skiter i om de är ojämna i initialskedet, bara de har tillräcklig total bromsverkan. (bilen skall stå på parkbromsen i en rejäl lutning)
isak
av M.P
ahaa, får väl prova i nån backe nångång, ganska dåligt bett direkt efter bytet, kanske får dra lite i spaken under färd för att slita in beläggen lite..
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

"Limp home mode" ?

Gåtan verkar vara löst, det verkar som […]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]