- tor 07 maj 2009, 20:31
Tror inte så mycket på det där att 97-98 skulle vara törstigare, varför skulle dom vara det? Det är ju samma motorer! Ska det vara skillnaden att EGR ventilen kom 97 i 855?
Utvecklingen brukar ju gå åt att få snålare motorer.
Nej 945:an är en betydligt äldre modell, den är bara en modifiering av 245:an, i princip samma motor och komfort. Men det har ju vissa fördelar med gammla lösningar som är robusta och enkla att laga.
Kör du mycket så välj en Diesel annars bensin. Har själv en 855 bensin och en V70 diesel. Båda fungerar bra och är gott om plats för både hund (Berner Sennen på 55Kg) och packning.
Skiljer nog inte så mycket i försäkring om du väljer en V70/855 GLT på 170hk i stället för 144hk (Betalar ca 3000:- helår helförsäkring på min 855 GLT)
945 lågtrycksturbon som siter i de flesta 945:or 96-97 så är det bara 136hk har jag för mig så de är kanske ännu billigare att försäkra.
Det är ju bara att gå ut på blocket och samla lite regnr och sedan gå in på något försäkringsbolags hemsida och kolla vad det kostar dig!!
Många har ju pris direkt på nätet.
Skatten är ungefär det samma på alla eftersom dom väger ganska exakt lika mycket