Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmy_olsson
Hej

Tänkte kolla om det är någon som har koll på om det finns någon säkring eller relä kopplat till färddatorn ? För igår när jag skulle ut och åka en sväng så slocknade färddatorn helt, Inte temp, klocka, ingenting funkar. Instrumentbelysning och alla varningslampor och sånt funkar som sdet ska. Så då tänkte jag kolla om det finns något man kan kika efter eller om det bara är till att beställa en helt ny enhet.

Bilen är en 850 t5r -95

Tacksam för svar Jimmy
Användarvisningsbild
av goransson89
Har ingen aning om det finns någon säkring till just färdskrivaren.. Kolla i instruktionsboken =) OM det nu är så att färddatorn är sönder så finns det på skrotarna runt om i landet, mycket,mycket billigare :D
av Jimmy_olsson
Kikade i boken men hittade inget om någon säkring där. Ja är den trasig så lär man få leta runt lite på skrotarna isf, en ny kostade väl runt 3000 kr tror jag =)
av *pettson*
innan man handlar måste det väl ändå vara enklare att införskaffa sej ett elschema och kontrollera om det är fel överhuvudtaget på elen?
Men visst? Alla gör som dom vill.
av Jimmy_olsson
Ja visst är det så, var ju lite därför jag frågade om någon visste om det är någon säkring eller relä som är kopplat till den. Men tänkte jag skulle plocka ur instrumentet och kika så att det inte är någonting som lossnat eller så. Vet du om det finns elscheman upplagda på internet ?

Mvh Jimmy
av Jimmy_olsson
Hej ville bara uppdatera med att nu funkar färddatorn igen.

Var iväg och plockade ur instrumentet idag och skrev av serienr, ifall det skulle behöva beställas. Men till min förvåning så tändes den när jag kopplade ihop allt igen. Så verkar som att det var någon glappkontakt som orsakde mitt problem.

Mvh Jimmy
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]