Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plutte65
Hej på min 855 93 så är det ett tjutande vinande ljud men bara jag nuddar lite i kopplingspedalen så tystnar det. DVS när jag kör eller står på tomgång så låter det men i och med att jag kopplar i eller ur så blir det tyst, vad göra och vad är felet?
av machete850
Jag har något vinande/tjutande ljud i min 850-95a jag. Tror det låter vid högra däcket, fast på motorn lixom. Kan det vara någom rem eller liknande som är dum på mig? :???:
av *pettson*
vinande ljud känner jag inte igen men däremot ett svagt rasslande möjligtvis?
Om det försvinner direkt när du nuddar kopplingen nån millimeter så är det urtrampningslagret som rasslar lite, det är dock ofarligt. Om blir värre under urtramp är det också lagret, men då bör det bytas omgående. Om det tystnar vid urtramp så är det synkringarna som rasslar, vilket är ofarligt..
av vonlippe
Hej! har precis haft samma fel på bilen 855-96. det slutade med att tjejen ringde och sa att jag kan inte lägga i någon växel! så jag fick snällt hämta bilen, När jag kom för att hämta bilen så hängde pedalen nästan ända nere vid golvet, så jag la i trean innan jag starta bilen. och då kunnde jag köra hem bilen , när jag komm ner på motor vägen så gick det att trampa ner kopplingen och växla som vanligt, jag bara höjde pedalen och sedan dess så har bilen gott och visslandet har försvunnit, men kopplingen är trögare. men efter som jag har beställt ny bil som kommer i Juni, så heter det kör till det rasar, för verkstaden skulle ha 7600 för att byta koppling och urtrampningslagret.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]