Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneP
Tjena!

Jag skall plocka av plastlister samt andra plastdetaljer för lackering av dem i bilens kulör!

Jag har suttit ett bra tag nu i vadis och letat men eftersom jag är ny med programmet och min översättning till engelska benämningarna inte vill sig så tänkte jag höra med er! Jag är ute efter demonterings anvisningarna till följande artiklar:

Så det kanske finns någon vänlig själ som är vassare än mig på detta och ge mig tipps på vad som jag skall söka på? Skriver man ex bara "bumper" så kommer man ju inte riktigt rätt eller ex "strip" för listerna men hittar ej monteringsanvisningar.

Bild
Bild
1 Stötfångarlist fram
2 Undre del stötfångare fram
3 Dörrlist
4 Tröskellist + underdel
5 Stötfångarlist bak
6 Undre del stötfångare bak
7 Taklist
av janne44
Hej! Om jag inte är helt ute och cyklar så sitter dörrlisterna med dubbelhäftande tejp+styrpinnar. Kofångar listerna är "bara" att bända loss lite försiktigt (akta lacken). Jag hade också tänkt lacka mina delar som du skall göra. Min lackerare avrådde mej och sa att det inte blir bra på den typen av plaststruktur.Borde gå att fixa tycker jag iallafall. Mvh/Janne
Användarvisningsbild
av Funk
Det går utmärkt att lacka de möstrade listerna, det är bara att sputspackla och slipa..
Bakre listen kan vara lite jobbig att ta loss med kofågnaren på plats, släpper man bultarna till kofångarhöljet ett par varv så går det lättare..

/Thomas
Användarvisningsbild
av B4B
Nedre dörrlisterna sitter skruvade i nederkant på insidan dörrarna om jag mins rätt :wink:

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej, Någon som vet hur vevhusventilationen […]

XC60, 2011, manuell. Utifrån felsymptom och […]