Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick så bra gensvar på min förra fråga så jag gör genast ett nytt försök. :)
Vår dotter, 2,5 år sitter i sin bakvända framstol i passagerarstolen. Detta funkar ju bra när man är ensam med henne förutom en sak. Hon älskar att leka med knapparna till centrallås och fönsterhiss. Tyvärr funkar inte pedagogiska samtal när hon är för trött!
Hittills har hon inte försökt dra i öppningvredet för dörren, men det är väl bara en tidsfråga... :-O)
Finns det något sätt att avaktivera knapparna, eller är det bara att dra ur sladdarna? I så fall hur kommer man åt dem lättast?
egaf56 skrev:
#27 skrev:Till dörren kan du köpa en sådan.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249421.htm

Tack för det! Antog väl att fler råkat ut för detta. :)
Blir ett besök på Bilia imorron.
Hoppas att nån har lösning till knapparna också.

Fick inget svar på problemet med knapparna men jag löste det så här.

Lyfte upp täckbrickan som täcker knappsatsen och petade bort toppen på knapparna. La sedan en pappbit mellan resten av knappen och täckbrickan.
Problemet är löst! :)
Min dotter kommer inte längre åt att pilla på knapparna.
egaf56 skrev: Lyfte upp täckbrickan som täcker knappsatsen och petade bort toppen på knapparna. La sedan en pappbit mellan resten av knappen och täckbrickan.
Problemet är löst! :)
Min dotter kommer inte längre åt att pilla på knapparna.
Ingen dum idé, jag har också mina problem med att dörrarna gärna ska låsas och låsas upp hela tiden.
Bara väntar på att låset ska lägga av och det inte går att komma ut.
webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]