Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stef1957
Tjena pa er, har nagon dar hemma nagot tips pa hur jag far tyst pa skramlet i innertaket? Det kommer ifran den dar plastluckan ovanfor framstolarna. Det skramlar mest pa lagvarv & nar man backar. Jag har tryckt pa luckan & det verkar som om taket aker upp en bit & blir tyst tills det aker ner igen.

Skulle vara tacksam for ett svar pa detta eftersom jag ar lite forsiktig & inte vill borja dra i innertaket da jag inte vet hur det ser ut OSV.

Tackar i forhand

stef
Användarvisningsbild
av CarMan
ta dän luckn o kolla om det blir tyst (om ljudet kommer från luckan eller rörelsesensorn)
det fins ett fäste i taget där i närheten som det också kan momma ifrån.

bara att köra o testa lite, sen limma eller tapa fast det som rörsig
Användarvisningsbild
av iaken
MMS-sensorns styrenhet sitter iclippsad i det locket, Den kan ha lossat från den. Alternativt ligger kabeln till den och fladdrar. Tar du ner den kan det vara lite tricksigt att få dit den igen. Det går men var försiktigt så pappen inte skadas i taket när du försöker få dit det. "Tilta" in den med de bakre 2 clipsen först. Främre clippset är större och mjukare så man får jucka lite fram och tillbaka. :)

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]