Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller på att byta min topplockspackning. Och tänkte tvätta rent toppen ordentligt.
Om man lyfter upp kammarna, Flygger då lyftarna iväg? kan man ta loss kammen och ta ur själva de silverbrickorna och göra rent ordentligt och sätta debaks de sen? eller behövs det speciella saker till detta?

Kanske dum fråga.
av *pettson*
Gör så att du går in på min hemsida och tittar på nya motorbygget. Där ser du konstruktionen.
Tryckarna kommer inte att flyga iväg men du behöver lite specialverktyg för att dels lossa övre kamkåpan och dels för att sätta tillbaka den. Sen kommer det ytterligare att kräva en bra momentnyckel eftersom det faktiskt är lagringar du ska dra åt.
Glöm heller inte att använda volvos orginallim. Siliconpackningar och annat fungerar INTE.
GLÖM INTE! att sortera upp allting och sätta tillbaks dom på samma ställe som dom suttit pga nötningen på lyftare och hål i toppen...annars kan du få små otrevliga ljud om dom inte sitter där dom suttit...förutsatt nu att du inte byter till helt nya grejer överallt

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]