Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
Jag fick faktiskt regnumret av honom oc jag kollade upp den på http://www.vv.se tyvärr så skrev jag inte upp det. :(

Men på vv hemsidor så stod det inga anmärkningar, det stod också att bilen inte var import. Men det säger han ju själv att den är så man får väl tro på det då.

Den story som jag fick av honom är ju att han försökte sälja sin äldre V70 först, det borde vara en 01 eller 02, men ingen nappade, så nu försöker han sälja den här istället. Han är väl lite i behov av pengar eftersom han också har ett husbygge på gång.

Han har fått runt en 60-70 mail med frågor om bilen redan, och jag tror att folk är lite misstänksamma när den är så billig men ändå inte blir såld.
av dr mugg
Det säkraste är väl att genomföra ett stort m-test. Har för mig att de mäter upp bilen så att den inte är skev.
Användarvisningsbild
av _Rick_
USA specade bilar har ju lite andra grejjer än tex en EU specad bil. Fjärrkontroller till larm etc.

Kanske inte är lika lätt att skaffa reservdelar. Och även om det finns (garanterat) så kanske de är dyrare ?
av bult
Hur funkar det med garantier?? Själv skulle jag aldrig köpa en importerad bil igen, är nästan omöjligt att bli av med dem utan att tokdumpa priset enligt mina erfarenheter.
av Zane_73
Maskindelen gäller inte på inporterade bilar, det fick jag lära mig den hårda vägen.
Får ändå betala full premie. :cry:
av Teemu
är det inte olika mellan försäkringsbolagen på den fronten? Våran växellåda gick iaf på försäkringen till OPeln vi hade. Och den var även den importerad. borde väl gå på försäkring här med så länge alla servicar är gjorda enligt bok.
av Göran E
Det där med motorförsäkringen är olika på olika bolag. För knappt två år sedan funderade jag på en importerad S70 och den sade Volvia att dom inte gjorde någon skillnad på mot en svensksåld. Den var visserligen såld i Norge, vågar inte säga om det är skillnad mot USA-importerade bilar.
av Teemu
inom EU borde det ju gälla så länge bilen är servad på godkänd verkstad enligt EU-direktivet som kom för några år sedan om att släppa servicen mer fri och främja konkurrensen.
av Frigge
Dom flesta försäkringsbolag har hårdare regler nu än tidigare för maskinskada på Import,allt pga av fusket med mätarställningen.
Vissa har en jättehög självrisk på just maskinskada o Import o vissa andra erbjuder inte ens den försäkringen.

Vissa problem kan uppstå i jakten på delar till en Import.
Tex fjärrkontroller till en USA-Import,det är inte samma som på
en Svensksåld bil,dom har en annan frekvens vilket kan bråka lite vid en inprogramering :wink: .

/Fredrik
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Var du på Sweden Rock? Tyckte det såg […]

Ja allt i bilen är ju 12V så de ska ju […]

Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätaren […]

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]