Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Korva skrev:Jo jag vet att volvo inte har grejer till lådan har besökt dom idag...och felet är ju inte att den slirar något alls...den funkar ju som den ska när den är kall sen tvär lägger den av på ALLA växlar utan slir eller förvarning..och volvo säger till mig att de är för att jag inte kört med deras olja...jag ifrågasatte vilket raffinaderi som hette volvo.....

men de blir och byta låda tror jag så om någon vet av en så är jag tacksam....volvo säger också att de bara funkar med års 92-93 till min bil varför? är de pga av antispinn? de saknar ju min bil....hittar inte någon vettig via bildelsabasen eller laga
Mej veterligen fungerar det upp till 1995? Förvisso ändras rörutförandena lite grand mellan årsmodellerna men efter 1995 så ändrar man hastighetsmätarläsningen ifrån slutväxeln till att läsa på drivknutarna. Orkar man fippla lite med rören och att man orkar göra om hastighetsmätarläsningen så går det att använda alla AW50-42LE lådor.
av Korva
Nu var de inte de att jag inte hittade någon...nu var de så att jag inte hitta en vettig dvs... en som inte gått 400varv runt jorden och som funkar.....hittar flera lådor men dom ska ju ha så jävla bra betalt för dom och sen har dom gått mellan 30-40 tusen och de betalar jag inte mellan 5-8 tusen för
Användarvisningsbild
av andreas 80
Tyckte jag såg en till en 92:a som gått 2200mil och kostade 5600 ungefär... men det är alltid svårt att tyda allt som står på bildelsbasen tycker jag.
Sedan kan man skicka förfrågan till de som inte har uppgett pris.

Hör med någon firma som gör renoveringar och kolla vad de ska ha för det också.
av Korva
jo och utbyteslådan är värd mer än bilen......men iaf fick tag i en låda idag från ö-vik bor själv i luleå...den hade gått 22 och funkade fint "tydligen"....och han skickar med styrdon och elen till lådan för 1500kr något mer än ny fin olja jag bör tänka på när jag byter lådan?

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]