Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rb55
Är det någon som efter installerat nackstöds dvd orginal eller något av alla andra som går att köpa, skulle vilja ha tips och råd.
Funderar på att installera det i bilen till barnen.
Jag tittar bara på inbyggda nackstöds dvd och inte några andra.
Användarvisningsbild
av CarMan
volvos går väl inte att eftermontera. men därimot så ska XC60:ns gå att få dit i de övriga, dock så lär inte klädseln gå att få så det stämer helt, sen så är den inte gratis
av pawweshark
Jag har ett Sony system i min nya v70. Eftermonterat med 2 skärmar och ett Playstation 2. Konsollen är upphängd mellan fram och bakdörr. Man kan enkelt byta skiva och spela spel eller titta på dvd.
Konsollen är chippad och tar alla brända spel samt spel köpta i asien.
Trådlösa hörlurar ingår till varje skärm.
Funkar klockrent och barnen är supernöjda
Användarvisningsbild
av CarMan
XC60 kittet är en enklare system, där man har en kompett, fristående enhet i varje nackstöd, som bara ska strömmatas
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:XC60 kittet är en enklare system, där man har en kompett, fristående enhet i varje nackstöd, som bara ska strömmatas
Fast jag har för mig att det kostade typ 19000 ändå....
av riha
Alla dessa tillbehör som är volvo original kostar skjortan från Volvo.

Exemeplvis hade jag inbyggda GPS:en i min förra V70. 20 000kr extra för en GPS som funkade sämre och var långsammare än en 2500 kr Garmin GPS.

Så till nya XC70:n så blev det en garmin 760 + instrumentpanel fäste. Funkar klockrent. Så mycket bättre och snabbare. Med möjlighet att firmware uppgradera själv och Garmins nya option med en betalning för uppdateringar som räcker för livstiden för enheten är mycket billigare än motsvarande skivor med nya kartor från Volvo.

hutlöst dyrt bara för att det skall vara integrerat.
Användarvisningsbild
av CarMan
ja när det gäller dena typ av utrustning så är inte volvo mer när det gäller pris sättning...
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]