- sön 03 maj 2009, 21:42
skulle byta dimljus på höger sida idag på min v40-98 och tänkte f*n det här blir ju hur lätt som helst då jag har läst tomas88:s beskrivningar här på forumet. men nej så var det ju inte FAS1 är det tydligen inte lika lätt på, dimljusen ser ju helt annorlunda ut på dem också..såg helt omöjligt ut att komma åt skruvarna som håller fast lampan..kände med fingrarna och märkte att det satt 2 st. skruvar på ovansidan av lampan..men dit slipper man ju inte underifrån med verktyg. och märkte jag rätt så var lampan även popnitad(!?) på undersidan.
men tja nu till min egentliga fråga, någon som har bytt dimljus på X40 fas1? skulle behöva få den bytt så snabbt som möjligt eftersom bilen ska visas upp på nytt vid bilprovningen nästa vecka.
Det kan vel ändå inte vara så att man måste montera bort hela fram kofångaren ??:-/
men tja nu till min egentliga fråga, någon som har bytt dimljus på X40 fas1? skulle behöva få den bytt så snabbt som möjligt eftersom bilen ska visas upp på nytt vid bilprovningen nästa vecka.
Det kan vel ändå inte vara så att man måste montera bort hela fram kofångaren ??:-/