Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rikhard
det ska vara 55w H3 har jag för mig
Användarvisningsbild
av rallysnubbe
Hata mig om ni måste men jag gör en megabumpning på en snart 6år gammal tråd då den var den första vettiga tråden jag hittade när jag googlade på hur man byter dimljuslampan... Men för att komma till själva problemet; Har en C70 av 1998års modell där ena dimljuslampan är trasig (inte glaset alltså), jag måste vara en teknisk idiot för jag lyckas inte förstå hur man skruvar upp "luckan" eller vad man ska kalla det för att byta den. Om någon kan ge en idiotsäker förklaring så skulle det vara en mycket trevlig julklapp :roll:

Och när jag ändå är igång, någon som har erfarenheter av att stoppa in diodlampor i dimljusen på C70? Är det bara att stoppa i eller måste man göra något mer, typ byta nån säkring eller liknande?

Mvh megabumparen Martin...
Användarvisningsbild
av ÄRRet
På min V70 R AWD så tar man bort lampan "bakifrån". Ryggläge på backen så ser man direkt hur man gör.
Användarvisningsbild
av jezper
ÄRRet skrev:På min V70 R AWD så tar man bort lampan "bakifrån". Ryggläge på backen så ser man direkt hur man gör.
På min Volvo L + V70 SE Gör man likadant!! :-)-)
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]