- sön 03 maj 2009, 23:24
Har idag bytt bromsbackar fram på min V70 -04,140HK.Jag tryckte in kolvarna så att bromsolja läckte ut,från behållaren,klantigt av mig,skulle ha öppnat luftningsnippeln.Men problemet är att efter bytet så är bromsarna konstiga.När bilen är avslagen så verkar allt vara ok,men när jag startar den så blir dom svampiga och går ganska långt ner.Tar också dåligt.När jag trycker ner pedalen så pyser det liksom.Samtidigt pyser det från en pump bakom framlyset när man bromsar.
Vad kan ha hänt.Kan det ha orsakat någon skada när jag tryckte in kolvarna i oken för att få in backarna.Har bytt backar tidigare men aldrig råkat ut för något.Har luftat bromsarna med Luftman samt med att pumpa på pedalen.Men bara frambromsarna.Kan det vara ide att lufta baktill.
Vad kan ha hänt.Kan det ha orsakat någon skada när jag tryckte in kolvarna i oken för att få in backarna.Har bytt backar tidigare men aldrig råkat ut för något.Har luftat bromsarna med Luftman samt med att pumpa på pedalen.Men bara frambromsarna.Kan det vara ide att lufta baktill.