Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lämna in min V70 2001, 15 000 mil, på verkstaden (inget Volvo garage och i Kanada), för olje byte.
När jag kör hem går klarar den inte av att sätta in någon annan växel. När jag kör på Low lyckas den ialla fall få in 2an.
Kan detta bero på att de satt in fel olja ?
Vad skall jag göra?
Kan helt klart bero på att det är fel olja, eller att nivån är felaktig.

Jag skulle inte köra mer innan man fått konstaterat vad felet är, med risk för större skador.
Läs ut ev. felkoder och se om de visar något också.

Hör med verkstaden vad det var för olja de hällde i.
Utan att gå in på olika oljesorter och rätt mängd olja blandat med elektronikfrågor /svar har jag bara ett svar att ge.Gick bilen att köra med normalt innan detta oljebyte så tillbaka till verkstaden och be dom att få bilen i det skick den var i innan du lämnade in den.Låter ju mer som om det var en bilskrot som servat bilen.
1161640 4 liter dunk 1611540 1 liters Så det är helt ok

Frågan är var dom hällde i olja och vilken mängd

Man fyller endast på i oljestickan

Man lossar ej någon "Skruv" Om man gör detta så finns en "Skruv" som håller ett bromsband inne i lådan med "dyr" eftersmak

//Goose
Ja man får hoppas att de kunde sin sak, lossar man fel skruvar så finns det risk att man måste ta ner hela lådan och öppna den ifall man ska få igång den igen. Men det är naturligtvis i absolut värsta fall.

Har de bara följt vanliga rutiner för oljebyte i en sådan här automat så är det mycket lite som kan gå fel.
Jag hoppas för din skull att verkstaden tar på sig ev. fel utan att krångla. Den fungerade när du kom dit, men går knappt alls när du åker därifrån. Låter som ett solklart fall.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]