Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PDK skrev:Då återstår frågan med dessa små stumpar på sidoskärmarna och framför bakhjulet?

Har hörde att dom sitter med lim? Är jag helt o cyklar?
Sitter med klips även dom, fast utan skruvar.
dom är "bara" att dra rakt ut, men räkna med att det kommer gå sönder nåt clips.
Dom finns på volvo och kostar knappt 50 lappen för 4 stycken ( 2 på varje sida)
Dom på dörrarna putter du fråmåt för att få loss :)
PDK skrev:Okej, då vet jag. bara att dra rakt ut eller trycka listen längs med plåten?

Tack för att du kom med svar så att man inte ryckte sönder något! Lätt hänt! :-)-)
Tryck dom längs med plåten, slit inte rakt ut (något/några clips går ev sönder ändå).
Listerna på framskärmarna kan med fördel tas bort med hjälp av en spackel av lämplig storlek, tryck in under i underkant och bänd uppåt. Vill man vara extrförsiktig kan man tejpa spackelbladet med en remsa eltejp för att inte åverka lacken.

Brukar inte vara så mycket rost under dörrlisterna, däremot så rekommenderas att plocka av plasttrösklarna, där brukar det finnas massa "godis".
Tack Carina! Vet att det finns nog en massa gott där under. Har haft mercedes tidigare med saccoplankor, där var det rena sahara under vissa! =)

Mikael G, tackar tackar! Hur får jag av plasttrösklarna? Har kollat under men hittar inga skruvar??? Känns som dom sitter lite löst dock, undrar varför?

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]