Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
line666 skrev:Har haft ur batteriet för att ladda det i två dygn nu men när jag startade upp bilen nu på morgonen lyser fortfarande lambdasonden. Jag bör påpeka att jag inte har haft av minuspolen endast utan också pluspolen. Skall pluspolen vara kvar? kan det göra någon skillnad?

Hur märker man på bilen om själva lamdasonen är deffekt?
Går eller luktar den konstigt?

Vad gäller felkoder så är min diagnostikenhet för tillfället ur funktion då kabeln till detektorpinnen har gått av inne i själva enheten.

MVH
Linus
Tyvärr vet vi ju inte om det är sonden som är problemet? Fixa till din diagnos så får du veta? Det är bara att löda in kabeln igen när du lyft på locket. Inga konstigheter.
line666 skrev:Ser till att få ordning på diagnostikenehten så återkommer jag med felkoder inom kort.
Fixat iordning diagnostiken nu!

Pinnen instucken i modul A sockl 2 (Bränslesystemet), då det står nämt om lamdasond i felkoder för bränslesystemet antar jag att korrekt modul och sockel är använd men jag är inte helt säker.

felkod: 1-1-1, inget fel upptäcktes

MVH
Linus
Hej,

Lagade diagnostikenheten igår och har läst av felkoder för både bränslesystemet samt tändsystemet.
Inga felkoder hittades för något av systemet.

Då jag har installerat ett nytt batteri provade jag att dra ur minus över natten och imorse när jag startade bilen släcktes lamdasondslampan så nu verkar allt fungera klockrent.

Var även ute på en längre tur med bilen idag och till min förvåning går den faktiskt riktigt bra.

Nu återstår dock lite service och rundsmörjning men sedan är den i perfekt skick.

Jag tackar ännu än gång för din expertis petsson.

MVH
Linus
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]