- fre 01 maj 2009, 19:58
#284510
Har nu kollat mer noga, avfettning, spolning, tvätta bilen (30 min = slarv) ingen läcka, sedan körde jag en kort bit i lugn och ro = ingen läcka sedan ca 7 kilometer i ett hårdare tempo och sedan under bilen USCHHH hela "baksidan" av tråget (där pluggen sitter) droppa det olja från och jag kröp under och titta och det kommer inte någon olja från sidan på tråget inte heller i skarven mellan låda och motor.
men när jag tittar upp på "baksidan" av tråget är det oljigt hela vägen längs skarven mellan tråg och block ( om det stämmer) sedan ser det ju ut som det är en ram ovanförtråget (ja jag är amatör) där ser det ut som det är oljigt också. kan det vara så att min vevhusventilation är igen gojsad och packningen mellan tråget är dåligt så när jag gasade på så kom oljan? eftersom det inte läckte innan (fyllde i och för sig på olja innnan 7 kilometersfärden men bara en bit ovanför strecket då oljans nivå var under strecket innan.
för det kan väl inte vara så att det var för lite olja i motorn och därför läckte det inte den första lilla streckan?
rörigt jag vet men hoppas någon kan ge svar.
är det lika drygt att ta ner tråget på min som en 850?
men när jag tittar upp på "baksidan" av tråget är det oljigt hela vägen längs skarven mellan tråg och block ( om det stämmer) sedan ser det ju ut som det är en ram ovanförtråget (ja jag är amatör) där ser det ut som det är oljigt också. kan det vara så att min vevhusventilation är igen gojsad och packningen mellan tråget är dåligt så när jag gasade på så kom oljan? eftersom det inte läckte innan (fyllde i och för sig på olja innnan 7 kilometersfärden men bara en bit ovanför strecket då oljans nivå var under strecket innan.
för det kan väl inte vara så att det var för lite olja i motorn och därför läckte det inte den första lilla streckan?
rörigt jag vet men hoppas någon kan ge svar.
är det lika drygt att ta ner tråget på min som en 850?