Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jmk
Jag kommer använda biltemas knut och har fått tid på tors till verkstaden. Får se om ABS problemet upphör då jag tror att tandkransen sitter färdigt på den knut jag har från biltema. Rätta mig gärna om jag har fel. Återkommer på torsdag om någon är intresserad av resultatet eller om jag behöver fler tips med ABS-n.

Knarrandet förövrigt har blivit mycket värre idag kan börja knarra när som helst när man kör även om jag inte rört bromsen. Måste då stanna bilen helt för att det ska sluta och det känner man i bromspedalen.
av jmk
Fick bytat min drivknut i torsdags och sen dess är både knakandet från den dåliga knuten borta så klart men även knarrandet från abs-n, så j---a gött!

Bara abs lampan kvar som tänds ibland.Någon som vet hur man hittar det felet?
Har som sagt 1100ohm till varje hjul som jag mätte på abs modulen.
av *pettson*
jmk skrev:Fick bytat min drivknut i torsdags och sen dess är både knakandet från den dåliga knuten borta så klart men även knarrandet från abs-n, så j---a gött!

Bara abs lampan kvar som tänds ibland.Någon som vet hur man hittar det felet?
Har som sagt 1100ohm till varje hjul som jag mätte på abs modulen.
Om lampan tänds ibland.. men ingen felkod blir. Ta en titt på din nyckelknippa i bilen. Rör försiktigt på startnyckeln och se om det glappar i tändningslåset. Du kan isåfall få fram lamptändningen genom att röra nyckeln lite.

OM det är så blir det till att investera i en startkontakt (eldelen på tändningslåset) kostar runt 500dringen.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]