Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders
Kan någon hjälpa mig. Jag har en -97 awd 193 hk. Nu undrar jag passar en t5 i min bil?? Den sitter nu i en c70. Motor är komplett med all eletronic?? Tacksam för svar//Anders
Användarvisningsbild
av ketto
Motorn passar nog men just de elektriska är ja lite osäker på!

Chippa bilen??
av Frigge
I en -99 är det multiplexnät vilket försvårar det hela en aning (läs massor)
Det är en totalt annan uppbyggnad av motorns elektronik. Om du inte har grymma fritidssysselsättningsproblem skulle jag råda dig att glömma den överflyttningen. Du måste liksom flytta över hela C70:ns elsystem vad gäller nätverk o enheter för att det ska fungera.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av ketto
Frigge skrev:I en -99 är det multiplexnät vilket försvårar det hela en aning (läs massor)
Det är en totalt annan uppbyggnad av motorns elektronik. Om du inte har grymma fritidssysselsättningsproblem skulle jag råda dig att glömma den överflyttningen. Du måste liksom flytta över hela C70:ns elsystem vad gäller nätverk o enheter för att det ska fungera.

/Fredrik
Är de CAN-systemet du menar??
av Frigge
ketto skrev:
Frigge skrev:I en -99 är det multiplexnät vilket försvårar det hela en aning (läs massor)

/Fredrik
Är de CAN-systemet du menar??
Japp, det är det.

/Fredrik
av Stefan Palm
Ja det är inte mkt som stämmer mellan dom systemen.
Bättre att ge sig på den motorn som sitter i.
V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]

V50 1,8l. 2005

Hej! Jag har en liten fråga: Det kommer in[…]