Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

På bilden syns tre trådar en svart en röd och en silvrig Den svarta är själva antennkabeln RÖD gissar jag på är konstant eller styrplus och den silvriga"naken" är Jord. Kan ha helt fel.
Bild

Vart tror ni om att placera den nere på instrumentpanelen precis vid fönstret? Jag funderar liksom på att skrota den gamla antennen som sitter på bilen och köra med en invändig istället, men är inte helt säker på placeringen.
Denna antenn kopplas som du nästan gissat enligt följande, röd på remote/styrspänning från radio, silvriga flätan med kabelsko skall till Chassijord (-) men den ska i plåten med skruv!!.
Den här antennen är inte lika bra som en vanlig pinne , men den är definitivt ett bra alternativ!!.
Placeringen är inte så petig så länge den inte sitter innanför någon form av skärmning typ originaltonad (mörk) ruta eller värmesköldad ruta eller uppe i det mörka fältet på rutan, (toningar innehåller ofta bly i någon form som hindrar signaler).

Använde denna antennen på en kundbil för att få igång en polisradio, funkar kalas!!.
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]